Grifonaut is a website dedicated to reflections on life, the world and culture, and rants on politics. Importantly for me it is also a forum to present my art and photographs in cyberspace. It’s not my first blog, actively writing a political commentary blog in Australia at least 13 years ago, appropriately called, Rage and Enthusiasm, a quote from deposed Labor Prime Minister, Gough Whitlam, a particularly undemocratic piece of treachery, who told his followers in 1975, “Maintain your rage and enthusiasm”. My latest blog was Southerly Currents for two years when I lived in Tasmania, Australia.

I am now based in Italy, and enjoying a grandfather’s “retirement” but was engaged in creative activity for roughly 8 years in theatre in Australia with a break standing as a candidate for Parliament.

Presently living with the stimulation of a city that has been home to people for over two and a half thousand years, I am painting abstract canvasses that have been an itch suppressed for decades by concentrating on careers that in the end almost killed me! I have the satisfaction of having sold my first paintings and in my seventies will see where my efforts take me for the next 15 years or so!

While I am seeing where my painting takes me, my photographs – while usually they are considered and framed shots – make no claims to artistic endeavour. If there is beauty and emotion in them, it is the subject of often merely phone camera snaps.

I have been writing volubly on Facebook and have archived many of those posts in setting up these pages. Enjoy!

Grifonaut è un sito web dedicato alle riflessioni sulla vita, sul mondo e sulla cultura, e si scatena sulla politica. È importante sottolineare che per me è anche un forum per presentare la mia arte e fotografie nel cyberspazio. Non è il mio primo blog, a scrivere attivamente un blog di commento politico in Australia almeno 13 anni fa, appropriatamente chiamato, Rage and Enthusiasm, una citazione del primo ministro Labor deposto, Gough Whitlam, un tradimento particolarmente non democratico, che ha detto al suoi sostenitore nel anno 1975, “Mantieni la tua rabbia ed entusiasmo”. Il mio ultimo blog è stato Southerly Currents per due anni quando ho vissuto in Tasmania, in Australia.

Ora sono residente in Italia e mi sto godendo la “pensione” di un nonno, ma sono stato impegnato in attività creative per circa 8 anni a teatro in Australia con una pausa come candidato per il Parlamento.

Attualmente vivo con la stimolazione di una città che ospita persone da oltre duemila e mezzo anni, sto dipingendo tele astratte che sono state represse per decenni concentrandomi sulle carriere che alla fine mi hanno quasi ucciso! Ho la soddisfazione di aver venduto i miei primi quadri e negli anni settanta vedrò dove mi porteranno i miei sforzi per i prossimi 15 anni circa!

Mentre sto vedendo dove mi porta la mia pittura, le mie fotografie – mentre di solito sono considerate scatti – non rivendicano alcun impegno artistico. Se c’è bellezza ed emozione in loro, è spesso il soggetto semplicemente della mia fotocamera del telefono.

Ho scritto volubilmente su Facebook e ho archiviato molti di questi post nella creazione di queste pagine. Godere!

James McDonald